Statuetki Superbrands rozdane


Podczas 10. Gali Superbrands w Warszawie statuetki odebrali przedstawiciele 46 najsilniejszych polskich marek. Agnieszka Holland i  Roman Gutek otrzymali nagrody specjalne Instytutu Adama Mickiewicza i Narodowego Centrum Kultury.

 

27 maja 2014 roku przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu spotykali się na Gali Superbrands 2013/2014, by uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku. W tym roku była to jubileuszowa gala organizowana z okazji 10-lecia projektu w  Polsce. Laureaci odebrali 23 statuetki Superbrands, przyznawane najsilniejszym markom konsumenckim oraz 7 statuetek Business Superbrands dla marek korporacyjnych i B2B. Aż 33 marki otrzymały Created in Poland Superbrands  – nagrody dla marek, będących dziełem „polskiej myśli brandingowej”.
 
Tradycją Superbrands jest przyznawanie nagrody honorowej marce o wybitnych zasługach dla promocji Polski w świecie. W tym roku jej laureatem został Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski, nazwany w laudacji przez Marka Belkę politykiem, któremu „dane było zrealizować dwa największe projekty polityczne współczesnej Polski – wejście do NATO i wejście do Unii Europejskiej”.
Podczas uroczystości przyznano także dwie nagrody specjalne dla wybitnych osobistości kultury polskiej.  Culture.pl Superbrands to nagroda ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska, która od 2012 roku przyznawana jest za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą. Dotychczas otrzymali ją Krzysztof Warlikowskii Grzegorz Jarzyna (2012) oraz Tomasz Stańko (2013). Nagrodę z rąk dyrektora IAM Pawła Potoroczyna odebrała wybitna reżyserka filmowa i teatralna oraz scenarzystka filmowa - Agnieszka Holland.
 
W uzasadnieniu kapituły czytamy: „Nazwisko Agnieszki Holland to pożądana i poważana marka, to światowy brand. Jest Polką i obywatelką świata, wielkim autorytetem i reżyserką, która nie boi się trudnych tematów i nigdy nie stosuje uproszczeń. Pokazuje światu Polskę dyskusji, otwartości i mądrego krytycyzmu. Ceni wolność innych i akceptuje ich odmienność, bardzo mocno angażując się w sprawy publiczne.”
"Mam w sobie gen wolności" - rozmowa z Agnieszką Holland
W tym roku, po raz pierwszy przyznana została nagroda Narodowego Centrum Kultury we współpracy z Superbrands, dla najsilniejszej marki kultury w Polsce. Laureatem został  twórca Warszawskiego Festiwalu Filmowego oraz współzałożyciel firmy Gutek Film - Roman Gutek. Nagrodę wręczył dyrektor NCK, Krzysztof Dudek, a w imieniu nieobecnego laureata odebrał ją Dyrektor Marketingu i PR Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty, Marcin Pieńkowski.
„Obchody 25-lecia wolnej Polski, które właśnie rozpoczynamy, to czas naturalnych podsumowań: mówimy o naszych sukcesach i o tym, czego się nam w ciągu tych 25 lat dokonać nie udało – powiedział Krzysztof Dudek, dyrektor Narodowego Centrum Kultury. – Wspominamy ojców naszej wolności, ale mówimy też o ludziach, którzy wolność tę najlepiej zagospodarowali. W dziedzinie kinematografii taką osobą – nie tylko „supermarką”, ale „Człowiekiem 25-lecia” – jest z pewnością pan Roman Gutek.”
 
Po części oficjalnej goście obejrzeli występ Katarzyny Nosowskiej z zespołem.
Jesteśmy dumni, że możemy świętować 10-lecie projektu Superbrands w Polsce, tym bardziej, że zbiega się ono z trzema rocznicami ważnych wydarzeń, które zapoczątkowały transformację naszego państwa – Wolnej Polski, wstąpienia do NATO oraz wejścia  do Unii Europejskiej. Te zmiany pozwoliły na rozkwit marek na polskim rynku. Gratuluję wszystkim laureatom i życzę dalszych sukcesów w budowaniu siły marek – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.
 
Organizatorem i wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji są: Stratosfera, ARC Rynek i Opinia, Dragon Rouge, Instytut Adama Mickiewicza, Narodowe Centrum Kultury, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, RedExperts partnerami medialnymi: ThinkTank, PRoto, Mediarun, Onet, Nowy Marketing oraz naTemat. Natomiast Agencja BC MFD media communications odpowiadała za kompleksową produkcję wydarzenia.