Superbrands już po raz 7. dla najsilniejszych Polskich marek! W tym roku nagroda honorowa Superbrands została przyznana Andrzejowi Wajdzie.


5 kwietnia 2013 w warszawskim hotelu Victoria odbyła się gala, podczas której przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych odebrali statuetki Superbrands 2013.

Nagrodę honorową w uznaniu za „tworzenie ikon, swoistych marek, w których wszyscy się odnajdujemy i przez które my, Polacy, jesteśmy rozpoznawani na całym świecie oraz za odwagę do rozrachunku z mitami narodowej wyobraźni” odebrał reżyser Andrzej Wajda. Natomiast, nagrodę Culture.pl Superbrands w tym roku odebrał Tomasz Stańko - za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą.
 
The Superbrands Ltd. to działająca w 85 krajach organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży. Tegoroczni laureaci polskiej edycji zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek - 39 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy - oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami.
 
Podczas Gali zaprezentowano także kolejne wydanie Albumu Superbrands 2013 - towarzyszącego wszystkim krajowym edycjom Superbrands wydawnictwa prezentującego historie sukcesu nagrodzonych marek, cieszącego się na świecie opinią "biblii brandingu".
 
Wśród nagrodzonych tytułem Created in Poland Superbrands znalazło się 21 marek:
AA Cosmetics, Apart, ATLANTIC, Atlas, Barlinek, Biedronka, Cisowianka, Felix, Getin, Kazar, Krasnystaw, LOTTO, Loyd Tea, Lux Med, MK Cafe, Multikino, Noble Bank, Pracuj.pl, Simple, Warta, Topex.

Statuetki Superbrands i Business Superbrands odebrali przedstawiciele 27 marek:
3M, AA Cosmetics, Apart, Atlas, Biedronka, Bosch, Cisowianka, Fervex, Hyatt Regency, Lidl, Lotos, Lotto, Multikino, Orange, Playstation, Poznań, PWC, Radio PiN, Radio ZET, Rossmann, Siemens, Simple, Tesco, TUI, Twój STYL, Warta, Wprost.
 
Agencja BC MFD Media Communications zajmowała się produkcją wydarzenia.