Pierwsza w Polsce taka dyskusja o skuteczności pomagania!


W tym roku przestajemy już rozmawiać o filantropii wyłącznie jako o porywie serca. Chęci są bardzo ważne, żeby zacząć, ale zaangażowanie społeczne powinno się oceniać po efektach. I to w stosunku do nakładów! O tym wrażliwy społecznie biznes będzie rozmawiał z organizacjami pozarządowymi podczas Konferencji Konkordia V, 1-2 października w Hotelu Haffner w Sopocie. Nie zabraknie sławnych gości takich jak Henryka Bochniarz, Danuta Hübner, czy William D. Eggers, doradca Prezydenta Billa Clintona do spraw współpracy biznes–NGO–samorząd.

Na stronie www.konkordia.org.pl właśnie ruszyła bezpłatna rejestracja uczestników.

„Chcemy wyrobić wśród firm i organizacji pozarządowych proste przeświadczenie, że gdy chce się pomagać innym, trzeba to robić dobrze. Dobrze to znaczy efektywnie, porównując efekty z nakładami. Dobrze to znaczy również skutecznie, porównując efekty z tym, co zostało zaplanowane. To główne przesłanie programu Konkordia V, którego kulminacją będzie październikowa konferencja w Sopocie, jako wydarzenie towarzyszące Europejskiemu Forum Nowych Idei.” – tłumaczy Jorge Gimeno, prezes fundacji Duende, która jest autorem programu Konkordia.

Konferencja Konkordia, jak i cały program o tej samej nazwie, koncentruje się na budowaniu partnerstw pomiędzy wrażliwym społecznie biznesem, a organizacjami pozarządowymi, które czują potrzebę profesjonalizacji swoich działań. W tym roku motywem przewodnim będzie mierzenia efektywności działań społecznych. Czym jest tak rozumiana efektywność? Jakie mierniki należy dobrać? Jak uzyskać naprawdę twarde dane świadczące o tym, że nasze działania społeczne są skuteczne? „Takie podejście wcale nie oznacza, że nasze serca stygną a misja ustępuje miejsca wyrachowaniu. Wysoki poziom efektywności i skuteczności działania, to po prostu moralny obowiązek każdego, kto chce nie tyle próbować pomóc, ale pomagać innym czy naszemu otoczeniu.” – podkreśla Jorge Gimeno.

Konferencja to jeden z elementów programu Konkordia, ale są jeszcze profesjonalne badania z firmą Millward Brown „Kto w Polsce mierzy efektywność działań społecznych”, książka o systemach mierzenia efektywności oraz niezwykle ważne wydarzenie poprzedzające Konferencję: uroczyste podpisanie Karty Wskazań Efektywnego Partnerstwa Biznes-NGO. Współorganizatorem jest Konfederacja Lewiatan.

11 września tego roku w siedzibie Lewiatana zbiorą się kluczowi przedstawiciele II i III Sektora, aby złożyć podpisy pod Kartą.

Partnerami strategicznymi Programu Konkordia są: Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, Fundacja PZU oraz Fundacja Orange
Parterami wspierającymi Programu Konkordia są: Konfederacja Lewiatan oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
Partnerami merytorycznymi Programu Konkordia są: BC MFD Media Communications oraz Millward Brown