Superbrands dla najsilniejszych marek w Polsce


27 marca 2011 w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się uroczysta gala finałowa Superbrands i Business Superbrands. Przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich odebrali statuetki już po raz piąty, biznesowych - po raz trzeci.
 
Nagroda Honorowa dla marki mającej wybitne zasługi dla promocji Polski w świecie trafiła w ręce Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Profesora Jerzego Buzka.
 
Tegorocznych kandydatów oceniono w 23 kategoriach konsumenckich (m.in. ochrona zdrowia, kosmetyki, finanse i ubezpieczenia, produkty spożywcze, rozrywka, etc.) i 42 biznesowych (m.in. bankowość, doradztwo, handel detaliczny). Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce w zestawieniu uwzględniono kategorię miast i regionów, które najskuteczniej wykorzystują swoje marki do przyciągania inwestycji i turystów.
 
Statuetki z rąk Niny Kowalewskiej-Motlik, pomysłodawczyni i organizatorki polskiej edycji Superbrands, odebrało 9 przedstawicieli marek nagrodzonych tytułem Business Superbrands i  42- Superbrands, w tym przedstawiciele Warszawy, Poznania i projektu Mazury Cud Natury.
 
Nagrodę Honorową, przyznawaną w uznaniu zasług dla promocji Polski na arenie międzynarodowej, odebrał Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Profesor Jerzy Buzek. Laudacje wygłosili: Prof. Magdalena Środa - etyk, filozof i publicystka, Pełnomocnik do Spraw Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn w rządzie Marka Belki i Paweł Rabiej, Przewodniczący Rady Marek Superbrands.
 
Galę poprowadzili: Dorota Wellman i Marcin Prokop. Dla gości wystąpili: Natasza Urbańska, Patrycja Kazadi, fiński muzyk Osmo Ikonen  oraz szkocki producenta muzyczny i promotor gwiazd Brian Allan. Ten ostatni jest inicjatorem  projektu "Poland. Why not?", który ma promować polskich artystów i muzykę rozrywkową za oceanem. Utwory zaprezentowane podczas Gali Superbrands już wkrótce wejdą do albumu pod tym samym tytułem.